Equità & diversità: Minoranze religiose

Antisemitismo; Islamophobia; Libertà religiosa; Minoranze religiose; Tolleranza; Velo islamico

Antisemitism; Islamophobia; Muslims/Religious discriminations; Women clothing

Abbas, T. (2020). Islamophobia and radicalisation : a vicious cycle. Oxford University Press.

Al Olaimy, L.. (2019). Compassionate counterterrorism: the power of inclusion in fighting fundamentalism. Berrett-Koehler Publishers

Shainkman, M. (2018). Antisemitism today and tomorrow : global perspectives on the many faces of contemporary antisemitism. Academic Studies Press.

Pratt, P. & Woodlock, R. (2016). Fear of Muslims? International perspectives on islamophobia. Springer.

Benigni, R. (2020). Libertà religiosa, luoghi di culto e governo del territorio. Verso nuovi equilibri. Quaderni di diritto e politica ecclesiastica, 3, 643–678.

Mazzola, R. (2018). Il velo islamico nel contesto giuridico europeo. Le ragioni di un conflitto. Diritto immigrazione e cittadinanza, 1, 1-28.

Shammas, D. (2017). Underreporting Discrimination among Arab American and Muslim American Community College Students: Using Focus Groups to Unravel the Ambiguities within the Survey Data. Journal Of Mixed Methods Research, 11(1), 99-123.

Piatek, T. (2016). Xenofobia e antisemitismo: la deriva fascista della Polonia. MicroMega, 4, 195-206.

Goldstein, A. (2015). "Mort aux juifs": l'antisemitismo in Francia tra false drammatizzazioni e vere preoccupazioni. Il Mulino, 477(1), 154-163.

Quaderni di diritto e politica ecclesiastica (1/2013). Numero monografico: Diversi e uguali nella fede. Discriminazioni per ragioni religiose nella organizzazione del lavoro.